چرا محصولات ایرانی با ریبرندینگ و پکینگ و فرآوری توسط کشورهای دیگر در بازارهای جهانی به چند برابر ارزش پایه فروخته می شود و به کل ایران سهمی ناچیز و یا صفر در جریان جهانی محصولات دارد ؟
به دلیل فقدان موارد ذیل :
1_کسب و کار نوین یعنی ارتباطات، رسانه و شبکه سازی
2_صادرات فناوری است و ما عرفی و عادت محور فعال هستیم
3_عدم استفاده از دانش
4_نبود زنجیره تامین و ارزش صادرات محور
5_نگرش و رفتار ناکارآمد بیزینس'من های ایرانی
6_ناکارآمدی اتاق های بازرگانی و سایر نهادهای تسهیلگر بخش خصوصی مرتبط با صادرات
7_نبود زنجیره خدمات چهارگانه از مبدا تا مقصد برای مشتریان صادراتی
8_نبود بیزینس مدل هوشمند برای همکاری با مشتریان کلیدی شریک در بازار هدف صادراتی
9_نبود زنجیره خدماتی، تسهیلگر و توسعه دهنده حرفه ای محصولات صادراتی
10_کوچک بینی بزرگان صادراتی و ضعف عمده ایشان به دلیل پندار غلط و عدم توجه ایشان به خلق اکوسیستم بین المللی با حضور صد هزارها فعال
11_نبود زنجیره فروشگاه های فیزیکی و یا دیجیتال کوچک،متوسط ، بزرگ ایرانی در بازارهای هدف صادراتی
12_نبود رسانه های فعال اینترنتی بین المللی به زبان های زنده دنیا
13_ عدم استفاده از شبکه های انسانی در بازارهای هدف صادراتی
- ۰۰/۱۱/۲۳